27 September, 2018

WOAH! Aku tulis blog ka nih?

Assalamualaikum w.b.t...
Alamak! Ni la blog aku yang dulu2 tu.. Masih wujud rupanya. Aku sendiri pun dah hampir lupa. Aduh.. Bila baca balik entri-entri dalam blog ini, adui.. mau ketawa pun ada! Macam-macam hal aku tulis. Hahaha.. Kenapalah aku ni terlibat dengan penulisan blog yang separuh orang pernah katakan "sampah"..hahah..

Bila aku baca balik, menghayati tulisan, perasaan dan situasi pada masa-masa tertulisnya satu-satu entri dalam blog ni, aku rasa macam mau sambung lah posting di blog ni. Apa pendapat korang? Haha.. Ni kalau bini aku tau ni entah apa yang dia fikirkan. Tapi bini aku pun waktu zaman kapel-kapel dengan dia, dia memang tau kewujudan blog aku ni. Aku sendiri yang bagutahu pun.

Zaman sekarang ni kalau mau buat blog, orang nda pakai la blogger ni lagi. Mungkin.. Rasanya kebanyakan sudah upgrade. Dan ada domain nama sendiri. Boleh create theme sendiri. Macam-macam lah yang power-power. Lebih-lebih lagi yang develope website. Zaman sekarang ni juga banyak wujud media sosial yang lebih canggih, mudah, frendly, bagus. Macam facebook, instagram, dan lain-lain. Update ja status di situ dan.... Zzzuuupppppssss!!!! Ramai la yang baca, komen, like segalanya. Hahaha.. Zaman aku dulu-dulu belum ada lagi semua tu. Adalah tapi nda la sehebat sekarang punya teknoligi. Waduh. Dunia sarat dengan teknologi canggih sekarang ni.

Sama lah macam kita dulu-dulu dan sekarang. Dulu-dulu kalau mau bermain, start dari keluar rumah, pergi ke rumah-rumah kawan yang berhampiran, panggil satu-satu, sudah kumpul bincang mau main permainan apa. Tapi sekarang, zzuuppp!! Ambil handphone, buka whatsapp, mesej saja satu-satu bawa main PUBG. Ndak payah keluar rumah. Kalau kau baru bangun dari tidur waktu tu, mau main game dengan kawan-kawan, capai saja handphone, tup! semua ada di situ.

Sebenarnya ada keburukan dan kebaik semua ni. Tapi itu dari kita saja baitu. Contoh media sosial Facebook, instagram, Twitter segala, banyak keburukan dan kebaikan. Kalau niat bagus, bagus la jadinya dan begitu la sebaliknya.

Hmmm.. Patutkah aku sambung tulis blog dalam laman ni ya? Apa pendapat korang semua? Kembalikan zaman-zaman silam. Hahaha.. Patutkah? Hmm... Ntah la..

P/S: Kamu-kamu yang masih aktif dengan blogger tu, komen-komen la sikit. Mau tau juga masih wujud ka bloggerssss nih atau sudah lupus.. :-)

2 comments:

  1. singgah BW , done follow #41

    ReplyDelete

  2. Numpang promo ya Admin^^
    ayo segera bergabung dengan kami di ionqq^^com
    dengan minimal deposit hanya 20.000 rupiah :)
    Kami Juga Menerima Deposit Via Pulsa & E-Money
    - Telkomsel
    - GOPAY
    - Link AJA
    - OVO
    - DANA
    segera DAFTAR di WWW.IONPK.ME (k)
    add Whatshapp : +85515373217 x-)

    ReplyDelete

Sesiapa saja boleh menaip komen di sini walaupun tiada akaun blogger (Anonymous).
Taip la ulasan anda dengan menggunakan ayat-ayat yang baik, bersih, dan wangi: