17 January, 2009

Ada Hantu Di balik Pintu itu

Lebih kurang dekat jam 12 tgh malam. Aku masih lagi mengadap screen komputer. Tengah menaip. Suasana di luar sepertinya sunyi sepi. Dah tidur agaknya kawan-kawan aku yang dua ekor ni. Disebabkan agak bosan dah biji mata aku ni pandang word, aku minimizekan microsoft word dan membuka aplikasi lain. Nampaknya aku mesti slowkan volume komputer ni. Takut-takut diorang terbangun nanti. Aku teruskan aktiviti ganas aku. Memang aku jadi ganas bila mengadap benda ni sambil tangan kanan memegang mouse, tangan kiri menekan-nekan beberapa butang papan kekunci. Standby…

Tengah aku syok melayan aksi ganas aku, tetiba aku perasan ada kelibat bayang hitam di sebalik pintu bilik aku yang tidak tertutup rapat tu. Hitam legam. Macam orang minyak. Meremang bulu tengkuk aku. Seram sejuk juga suhu badan. Aku beranikan diri. Membaca ayat-ayat yang terlintas di fikiran, termasuk la doa makan sekali. Dah panik gitu, apa pun boleh di baca asal mulut nampak berkumat-kamit. Tapi semakin aku banyak membaca ala-ala mentera semerah padi, semakin terbuka pula pintu bilik itu. Ni yang buat aku suspen+takut. Aku terus mambaca mentera. Walaupun pintu itu sudah terbuka agak luas. Agak-agak muat badan erra fazirah, tetiba lembaga tadi dengan pantas sudah berada di hadapan muka aku yang tengah terkumat-kamit.

"Ko baca apa tu,bro?"

Celaka punya member. Kacau daun betul. Aku ingatkan dah belayar di lautan mimpi. Rupanya dalam senyap-senyap dia skodeng aku. Cheh..

"Ko apasal transform jadi hantu tadi? Buat aku hilang garam mineral ja dalam badan. Lain kali bagi la salam ka, buah tangan ka. Ni main senyap-senyap ja skodeng aku."

"Tak la. Aku ingat ko tengah layan blue film tadi. Aku tenggok muka ko macam stim ja merenung screen komputer tu. Mana tau ada cerita baru. Hahaha.."

Gebuungkk!! Bunyi aku tendang bontot dia. Kalau boleh bukan setakat tendang bontot ja. Aku nak lipat kaki dia pusing ke belakang tengkuk, kemudian kaki sebelah aku masukkan dalam mulut dia. Lepas tu ibu jari tangan dia aku cucuk kat dalam lobang hidungnya.

"Ko ingat aku ni sewel ka simpan-simpan CD blue film. Kalau bluetooth tu ada. Ko nak?"

Member ketawa sambil melayan aku bermain game counter strike. Aku pilih terorrist sebab aku cakap kat dia uniform pasukan counter-terorrist macam tentera israel ja. Jadi aku masuk team terorrist dan pilih watak yang ala-ala hero. Aku la tu. Hehe…

No comments:

Post a Comment

Sesiapa saja boleh menaip komen di sini walaupun tiada akaun blogger (Anonymous).
Taip la ulasan anda dengan menggunakan ayat-ayat yang baik, bersih, dan wangi: