03 December, 2006

Minit, berminit bersamanya.

K.long dan yang lain mahu keluar. Agaknya mahu pergi makan. Aku di suruh pegi pekan Tuaran untuk membayar sewa kedai. Aku bawa dua orang adik aku boboy dan pian. Sampai di pekan Tuaran aku pergi keluarkan duit di bank. Kemudian aku hantar adik aku di kedai dan aku pergi ke rumah initrah. Sampai di sana aku singgah di sebuah kedai runcit untuk membeli makanan ringan. Sambil-sambil tu menunggu kedatangan initrah. Tidak lama kemudian dia datang. Terubat juga rindu dapat tenggok dia. Initrah sempat belikan aku makanan ringan. Aku dengan segan silu dan malu-malu kucing mengambil makanan itu. Kemudian dia pun pergi.

Dalam perjalanan ke pekan (dari rumah initrah) aku cari handphone aku. Kebiasaannya aku letak dalam kereta ni. Cari dan terus mencari tidak juga berjumpa. Aku mula risau. Aku biarkan hal itu. Terus singgah di public phone, menelefon initrah untuk mengucapkan terima kasih.

Setelah itu aku menuju ke pejabat Dato' Peter Chung yang terletak di antara kedai-kedai di pekan itu. Rupanya pejabat Dato tutup hari Ahad. Aku singgah pula di kedai gunting rambut. Menghensemkan diri di situ selama beberapa minit. Pernah orang tanya, kenapa tidak gunting rambut di salon? Aku selesa rambut aku di gunting oleh lelaki dewasa atau tua. Lagi pun murah. :-) Rambut kemas, hati senang.

Kembali kepada hal handphone hilang. Aku masih mencari-cari. K.long mula marah sebab aku tidak sambut panggilannya. Matilah aku! Tiba-tiba K.long telefon lagi melalui handphone adik aku. Mereka sudah ada di rumah dan handphone aku juga ada di rumah. Rupanya handphone aku tertinggal di rumah. K.long tidak jadi marah. Lega rasanya...

p/s: Macam pelik pula bunyi bila aku baca balik entri ni.

No comments:

Post a Comment

Sesiapa saja boleh menaip komen di sini walaupun tiada akaun blogger (Anonymous).
Taip la ulasan anda dengan menggunakan ayat-ayat yang baik, bersih, dan wangi: