12 July, 2011

Aku dan sesuatu...

Kenapa aku rasa begini? Kenapa mesti aku yang terima ini? Aku rindu zaman itu. Zaman dulu. Aku rindu ada di situ. Tetapi kenapa semakin hari semakin jauh aku tinggalkan. Semakin dekat dengan sesuatu yang aku takutkan. Sangat tidak selesa dalam keadaan begini. Kadang-kadang terfikir, mati itu lebih baik. Mungkin mati itu dapat memberi kepuasan kepada semua orang. Aku cukup tebalkan hati. Elakkan fikiran-fikiran negetif. Dari terjadi sesuatu yang daif. Yang memalukan. Tetapi aku rasa menulis blog seperti ini sudah cukup memalukan. Aku seolah-olah tiada maruah. Tiada harga diri. Lebih-lebih lagi kalau entri yang aku tulis itu berkisar tentang kebodohan aku. Nampak semua orang? Aku bodoh. Begitukah bunyi yang terbaik?

Ya. Mungkin mati itu dapat memberi kenikmatan yang puas pada seseorang. Lebih baik aku mati. Tetapi aku tidak akan bunuh diri. Cukup sedih kalau aku bunuh diri, melihat jasad sendiri yang ngeri. Aku tunggu seru ajalku. Sampai kapan pun. Itu lebih baik. Mati dalam kehendak-Nya. Lagipun masih banyak perkara yang patut aku betulkan di dunia ini. Perkara salah yang dicipta harus dibetulkan. Sebab itu lah aku rindu zaman itu. Zaman dimana aku seperti baru lahir ke dunia. Argghhh!!!!!

No comments:

Post a Comment

Sesiapa saja boleh menaip komen di sini walaupun tiada akaun blogger (Anonymous).
Taip la ulasan anda dengan menggunakan ayat-ayat yang baik, bersih, dan wangi: