nuffnang frame

May 30, 2011

mengupdatekan blog

Wah! Lama tak update blog nih! Update ja yang tidak. Tapi menjenguk blog tu selalu juga. So, Thank you very much kepada penggunjung yang selalu menyibukan diri di blog ini dan kepada yang sering mewachakan diri di wachabox thanks bebanyak walaupun penuh iklan semata-mata. Hehehe..

Baru-baru ni aku ada balik kampung untuk menghadiri majlis kenduri 100 hari arwah ibu. Ibu yang selalu kami rindu, yang selalu kami sayang, yang selalu kami hormati telah kembali kepadaNya sejak bulan Februari lalu. Peristiwa malam Jumaat tidak dapat dilupakan. Itu lah saat-saat terkahir ibu menghembuskan nafasnya. Al-Fatihah untuk ibu tersayang. ~

Masa balik kampung tu, boleh dikatakan aku agak sibuk. Ketegangan hidup tidak pernah hilang dalam diri setiap manusia. Itulah sebab kita dikurniakan akal dan fikiran untuk mencari jalan lurus penyelasaian masalah. Setiap masalah pasti ada penyelesaian. Yang penting hadapi dengan senyuman semua yang terjadi biar terjadi. He.. Lirik lagu ke ni? Mohon maaf juga pada kakak sebab tidak berkesempatan mengadakan tutorial adobe photoshop tu. Insyallah aku buat nanti secara online. Aku akan usahakan.

Peristiwa pulang mengejar masa. Aku trauma bila ingat semula. Tetapi ada juga rasa bangga dalam diri. Hahaha (ketawa bongkak). Bangga kerana berjaya mengejar masa yang singkat. Aku ingat lagi, dalam 58 KM jarak perjalanan, aku ambil masa kurang 20 minit. Korang rasa lambat ka cepat tu? Ntah lah. Tapi memang trauma dengan kesesakan lalulintas, kereta-kereta yang bergerak 20, 40 KM sejam, dan lori-lori panjang. Semua tu faktor-faktor melambatkan masa di jalan raya. Lain kali, aku akan memulakan perjalanan lebih awal kalau mahu pulang dari bercuti. KK ke Menumbok tu jauh juga kan.

1 comment:

Sesiapa saja boleh menaip komen di sini walaupun tiada akaun blogger (Anonymous).
Taip la ulasan anda dengan menggunakan ayat-ayat yang baik, bersih, dan wangi: