nuffnang frame

Jan 25, 2011

zombie mayat hidup

Aku pun tak tahu kenapa dengan aku nih. Penangan wayang-wayang mayat hidup ni membuat aku teruja untuk menonton semua cerita tentang mereka. Pernah dengar zombie? Siapa yang tidak kenal zombie. Dalam Negara kita pun ada muncul filem zombie (zombi kampung pisang). Zombie atau zombi adalah sebutan untuk mayat hidup dalam sistem kepercayaan Voodoo orang Kreol dan Afrika-Karibia. Zombie adalah manusia dengan roh yang sudah dicuri lewat cara supranatural atau perdukunan, dan dipekerjakan sebagai budak yang mengabdi pada "majikan zombie" di perkebunan terpencil. Versi zombie yang lebih menakutkan dan suka memakan manusia sering diangkat menjadi cerita fiksi horor (http://id.wikipedia.org/wiki/Zombi#Zombie_dalam_kepercayaan_voodoo)

Aku suka cerita zombie ni bukan sebab mayat hidup itu. Tetapi sebab suasana, keadaan dan situasi dalam cerita yang mencari jalan untuk terus hidup sekaligus mencari penawar yang baik. Bayangkan kamu berada di sebuah bandar yang sunyi sepi. Ketika malam. Tiada sesiapa kelihatan. Tiba-tiba saja muncul satu lembaga (zombi) berjalan ke arah kamu dengan keadaan yang ngeri.

Setakat ni aku dah tonton lebih 10 tajuk filem tentang zombie. Hahaha.. Gila tak aku? Kawan aku cakap, kat dunia ni memang ada zombie. Di mana-mana pun memang ada. Tapi ada panggilan lain untuk zombie-zombie tu. Penagih dadah. hehe.. Jadi jauhi najis dadah supaya anda tidak menjadi zombie (mayat hidup).

Jan 20, 2011

Hari ini hari khamis

Hari ni hari Khamis. Mati-mati aku ingatkan hari Selasa atau Rabu. Maksudnya malam ni malam Jumaat. Hmm.. Tak sabar nak pulang rumah dari keja. :-p

Jan 12, 2011

desktop cap tangan

Ini imej desktop aku yang terkini. Nampak wallpaper tu? Itu la tangan aku. Hahahah! Aku cuba-cuba scan guna printer serba boleh aku. Dapat lah hasil gitu. Inspirasi baru pula. Harap-harap aku tak gatal lagi nak scan-scan benda lain plak..

Baru-baru ni ada berlaku banjir pelik. Apa tak pelik. Cuaca punya main panas terik. Langit membiru, awan tiada yang kelabu. Tapi boleh hujan pula. Sampai banjir pula tu. Sadis btul! Sadis sebab yang banjir tu dalam rumah aku. Tangki kat atas kaurters mengalami kerosakan. Habis air melimpah keluar. Tambahan lagi rumah aku di tingkat paling atas. Kalau basah kat luaar rumah tak apa. Ini dah sampai masuk sempadan larangan. Nasib la bini aku seorang yang tabah.  Waktu petang, barulah hujan reda. Nasib juga hari panas terik. Cepat juga kering. Tapi lampu rumah aku dah masuk air. Aku rasa dah terbakar kejap tadi. Sebab ada bau wangi. Gelap sekejap rumah aku. hehehe.. Sekarang dah terang benderang semula.

Tamat! :-)