nuffnang frame

Sep 15, 2009

Cobaan...

Pasar Bazar Ramadhan, Petang.

Mr.Jek: Fulamak! Best la kat pasar bazar nih..
Aku: Memang best pun. Macam-macam makanan kau boleh dapat di sini.
Mr.Jek: Itu aku tau. Tapi yang bestnya, ada ramai awek. Huhu. Tenggok tu. Bukan muka lawa dia ja yang aku dapat nikmati, tapi pusat dia pun. Hahaha..
Aku: Sesungguhnya aku sedang berpuasa.

Sedikit dialog di atas.

Banyak yang best dalam bulan ramadhan ni. Yang nyatanya, macam-macam juadah yang dijual di bazar. Macam-macam boleh makan. Tapi jangan sampai perut pecah, duit habis pula. Tapi kawan aku cakap, ada yang lagi best. Di pasar bazar tu, kita tau la bukan orang muslim saja yang membeli makanan. Semua kaum, agama, bangsa dan negara ada. Masalahnya penampilan diorang. Ada yang terlondeh sana, terbukak sana sini, tertunjuk sana sini, tertonjol itu ini. Sampau nampak separuh seluar dalam perempuan tu. Macam mana dengan orang berpuasa? Terpandang yang terselit, boleh batal puasa ke kalau tidak sengaja terpandang? kalau ada yang terpandang, gunalah alasan popular, tak sengaja, tertenggok. Hee.. Yang pakai tudung pun ikut-ikutan juga pakai yang jarang-jarang. Macam nak pegi tenggok konsert pula. Cobaaannn......



No comments:

Post a Comment

Sesiapa saja boleh menaip komen di sini walaupun tiada akaun blogger (Anonymous).
Taip la ulasan anda dengan menggunakan ayat-ayat yang baik, bersih, dan wangi: