19 January, 2009

Catitan bosan #Maggie goreng, kopi pekat dan biskut

Subuh-subuh lagi dah ada orang call aku. Sembang-sembang pasal kejahatan manusia di bumi melayu ni. Tapi kalau kejahatan orang melayu sampai ke tahap Yahudi tu mungkin negara ni tidak tercicir dari medan peperangan juga. Mungkin sekarang ni banyak bangunan-bangunan yang hancur oleh bom. Ramai kanak-kanak mati terkena serpihan bom mereka atau ditembak dengan peluru berpandu. Jeritan, tangisan, teriakan sana-sini kedengaran. Aduh.. Bagaimana saudara-saudara kita di bumi Palestin sana? Tapi kalau kes-kes rompak, rogol budak bawah umur, pukul-memukul sesama manusia, kutuk-mengutuk, dengki-mendengki, hero jalan raya mati kemalangan, undi-mengundi memang banyak di negara kita. Allhamdulilllah negara kita masih bebas dan merdeka dari penjajah. Tapi sangat menghampakan masih ada kes-kes seperti yang selalu di baca dalam news tempatan.

 
 

Sedar tak sedar matahari dah mula terang di bumi kita. Tapi waktu itu juga aku terlena semula. Yang aku Cuma sedar kawan aku seorang ni dah keluar pergi kerja. Aku dan seorang lagi masih lena. Kami ni kerja satu syif. Tak macam kawan yang baru keluar tu kerja time office hour. Jam 11 gitu aku bangun dari tidur. Memang pemalas betul aku nih. Bangun lewat. Dah mandi semua, member aku yang satu syif ngan aku ni dah keluar entah pegi mana. Aku buat sarapan sendiri. Masak maggie goreng. Hehe.. Resepi fevret aku yang pemalas ni. Bancuh kopi pekat sambil makan biskut. Dengar-dengar hari ni ada kawad selaku terima gaji kat mana-mana mesin ATM. Cuaca mendung sekarang. Aku stay di rumah jer dulu. Boleh buka laptop sambil menaip. Haha..menaip la saja. Entah apa yang aku cerita ni aku pun tak tau motifnya. Mungkin bosan sorang-sorang di rumah.

No comments:

Post a Comment

Sesiapa saja boleh menaip komen di sini walaupun tiada akaun blogger (Anonymous).
Taip la ulasan anda dengan menggunakan ayat-ayat yang baik, bersih, dan wangi: